It’s Just The Internet! [1]

How internet art appropriates the internet

 

[SUMÁRIO]

“(…) postinternet art reflects our cultural reality through the ubiquity and fluidity of internet services.”[1]

“(…) culture changes along with technology, and today, the ubiquity of internet technology has re-invented the way we perceive and thus, the way we go about art-making. Using web content and internet technology in contemporary internet art – postinternet art – becomes an organic behaviour within the wider context of internet culture.”[1]

“(…) appropriation is a critical element of contemporary internet art’s art-making. Postinternet artworks are not simply made online or for online use, instead they reflect the state of the world today by operating online and by adopting, borrowing and exploiting every  aspect that makes the internet what  it is today.”[1]

 

[METODOLOGIAS]

Com base no texto “Search, Compile, Publish” de Paul Soulellis, do paper “It’s Just the Internet! Appropriation in Postinternet Art” de Elisavet Christou e Mike Hazas, entre outros, é pretendido o aprofundamento do estudo da apropriação na era do pós-internet. O projeto Library of The Printed Web de Paul Soulellis, servirá como base para o estudo do processo levado a cabo pelos artistas durante a seleção do conteúdo que integram nas suas obras.

 

[DIREÇÂO DE INVESTIGAÇÃO]

 

-Aprofundamento dos conceitos Hunting e Grabbing criados por Paul Soulellis;

-Web to print;

-Postinternet art.

 

[ANTEVISÃO DE RESULTADOS]

 

Publicação impressa que permita expor a apropriação através de ferramentas e conteúdo web. A estrutura da publicação funcionará como complemento ao conteúdo nela publicado. Posteriormente a publciação terá um website como complemento que fará referência ao conceito web to print.

 

[1] Elisavet Christou, Mike Hazas – It’s Just the Internet! Appropriation in Postinternet Art, 2017

 

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